Obrona po słabym BA
- ktr = siłowa (15, ładne 14+) *
- 2♣ = stare
- 2♦/♥ = transfery
- 2♠ = trefle
- 3♣ = kara
- 2BA = młodsze
- 3♦/♥ = 6+ transfer, dobry kolor
- 3♠ = dobry siedmiokart młodszy
* po kontrze:
- PAS = siłowy
- 2♣ = negat ratunkowy = nie chce pasować, nie mam 5+ **
- 2♦/♥/♠ = do gry, nie chcę pasować
- 2BA = ofensywna karta 5-5 = pokarz pierwszy fit
- 3♣/♦/♥/♠ = 6+ inwit przez długość koloru
- 3BA = do gry na kolorze młodszym (=niech wistują)
Gdy przeciwnik odejdzie słabo w kolor. Nasze kontry włoskie (wywoławcze). Gdy przeciwnik zastosuje transfer. Kontra wskazuje kolor transferu (na wprost). PAS i kontra, wywoławcza.
** po kontrze i ratunkowym 2♣ zapewne najlepszym rozwiązaniem wydaje się przyjąć, że:
- PAS = trefle gramy
- 2♦ = SZTUCZNY FORSING DO DOGRANEJ
- 2♥/♠ = kolor 4+
- 2BA = brak koloru
- 3♣/♦/ = 5+
- 3BA = do gry nie wynoś
na koniec zapewne warto omówić sytuacje, gdy przeciwnik na przykład rekontruje….